Οι ρίζες του θεάτρου εντοπίζονται στα τελετουργικά δρώμενα και στις ιεροτελεστίες των λατρειών. Πηγάζει από την αρχέγονη ανάγκη του ανθρώπου να παραστήσει -με σκοπό να κοινωνήσει- τις βαθύτερες ανάγκες της ύπαρξής του. Το θέατρο είναι είσοδος σε έναν κόσμο ονείρου. Είναι κίνητρο δημιουργικής έκφρασης και ευαισθητοποίησης. Πηγή αυτογνωσίας και επικοινωνίας. Παίζει ρόλο στην πνευματική και αισθητική καλλιέργεια και παράλληλα συντελεί στην άνοδο του πολιτιστικού επιπέδου του ανθρώπου. Είναι χώρος συνάντησης όλων των παραστατικών τεχνών και φορέας των διαφόρων πολιτισμικών στοιχείων κάθε εποχής. Είναι κατά συνέπεια μία τέχνη κοινωνική, ομαδική. Μία τέτοια τέχνη δεν μπορεί παρά να είναι βαθύτατα παιδευτική.
Οι ομάδες θεάτρου του συλλόγου μας στηρίζονται στους παρακάτω βασικούς πυλώνες-στόχους:
Παιχνίδι
Το παιχνίδι αποτελεί εκούσια δραστηριότητα στην οποία καταφεύγει ο άνθρωπος για να βρει ευχαρίστηση και να ικανοποιήσει την εξερευνητική του διάθεση. Βασικά χαρακτηριστικά του είναι: ο αυθορμητισμός, η φαντασία, η δημιουργικότητα, η συμμετοχικότητα και η ψυχαγωγία. Κυρίαρχα στοιχεία στο παιχνίδι είναι η λειτουργία συμβόλων (άμμος->μαγική σκόνη, κλαδί->σπαθί) και η μίμηση (πέφτω στα 4-> είμαι σκύλος, παραπατώ-> είμαι μεθυσμένος) είναι στοιχεία ταυτόσημα με βασικές θεατρικές συμβάσεις. Στο ομαδικό παιχνίδι βασικό ρόλο παίζει η ομάδα. Το ομαδικό παιχνίδι είναι κοινωνικό γι’ αυτό είναι κατ’ εξοχήν επικοινωνιακό.
Επικοινωνία
Μόνο το 7% της ανθρώπινης επικοινωνίας είναι λεκτικό. Το σώμα αποτελεί το σημαντικότερο μέσω επικοινωνίας. Με την στάση του, τις κινήσεις των μελών του, τις εκφράσεις του προσώπου του, γίνεται συνεχής πομπός-δέκτης μηνυμάτων. Δουλεύοντας με το σώμα, συνειδητοποιούμε την εκφραστικότητα, την κινητικότητα, τον ρυθμό, την ελαστικότητα, την δύναμη και τα όριά του. Το σώμα γίνεται φορέας έκφρασης αισθήσεων και συναισθημάτων. Καθρευτίζει την ψυχή και τα βιώματά μας.
Βιωματική εμπειρία και μάθηση
Βίωμα είναι κάθε εμπειρία που λαμβάνει το άτομο κατά την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον. Η εμπειρία αυτή το συγκινεί και παράγει γνώση σε ψυχικό, νοητικό, ή κινητικό επίπεδο. Η βιωματική μάθηση ανταποκρίνεται στην ανάγκη ανάπτυξης του συνόλου της προσωπικότητας του ατόμου. Το θέατρο είναι κατ΄εξοχήν χώρος βιωματικής μάθησης. Οι ομάδες θεάτρου, ως ασφαλείς χώροι αποδοχής του ατόμου, βοηθούν στην τόνωση της αυτοπεποίθησης, την αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων, των δυνατοτήτων και των ικανοτήτων μας, καθώς και την διαχείρησή τους. Δημιουργούν θετικές καταγραφές, με στόχο την εξέλιξη και καλλιέργεια της προσωπικότητας.
Τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε: Ασκήσεις-παιχνίδια αναπνοής, συγκέντρωσης, εμπιστοσύνης, έκφρασης (σωματικής, λεκτικής, συναισθηματικής), φαντασίας, επικοινωνίας, αντίληψης, παρατήρησης, έκθεσης, χαλάρωσης. Οπτικοακουστικά ερεθίσματα. Εκμετάλλευση του τυχαίου. Ανάγνωση ιστορίας. Δημιουργία ιστορίας. Δημιουργία περιβάλλοντος δράσης. Αυτοσχεδιασμοί.
Τα παραπάνω, εφαρμόζονται σε προσωπικό και ομαδικό επίπεδο.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται εκτός από την ανάπτυξη κινητικών, στην ανάπτυξη λεκτικών δεξιοτήτων.
Οι ομάδες θεάτρου του συλλόγου μας απευθύνονται σε άτομα ΑμεΑ ηλικίας από 8 ετών.
Οι συναντήσεις είναι εβδομαδιαίες και διαρκούν δύο (2) ώρες.
Οι συμμετέχοντες έχουν την δυνατότητα να λάβουν μέρος εάν το επιθυμούν σε παραστάσεις ανοιχτές για το κοινό, που δίνονται σε θέατρα ως επιστέγασμα της συμμετοχής τους.
Στέλλα Κωνσταντάτου
Ηθοποιός – Σκηνοθέτης – Kαθηγήτρια Δραματικής Τέχνης
Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και δασκάλα θεάτρου. Είναι απόφοιτος του θεατρικού
εργαστηρίου “Βασίλης Διαμαντόπουλος” και της Ανώτερης σχολής δραματικής τέχνης
“Βεάκη”. Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων δραματικής τέχνης (Ecole Florent,
Theater of the Oppressed, Θέατρο της Σιωπής κα). Γνωρίζει καλά (προχωρημένες
σπουδές) πιάνο, τραγούδι και χορό. Ως ηθοποιός, εργάζεται από το 1995 στο θέατρο
(ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, Altera Pars, Ανοιχτό θέατρο, Θέατρο Φούρνος
κα), στην τηλεόραση (Τμήμα ηθών, Κόκκινο ποτάμι, Μαύρος ωκεανός κα), και τον
κινηματογράφο (Αλλεμάγια, το Πέταγμα του κύκνου κα). Ως σκηνοθέτης εργάζεται
από το 2011 σε επαγγελματικές και ερασιτεχνικές παραστάσεις ( Χένσελ και Γκρέτελ-
Όπερα, ο Πεπονοκέφαλος και το διαμάντι του, 8 σφηνάκια Τσέχωφ, Έγκλημα στον
Νείλο, το Φάντασμα του Κάντερβιλ κα). Ως δασκάλα θεάτρου-υπεύθυνη θεατρικών
ομάδων εργάζεται από το 2003 σε δομές τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, καθώς
και σε ανεξάρτητες ομάδες (Δημόσια Ι.Ε.Κ., Σχολή μουσικού θεάτρου “Stage coach”,
Ευρωπαϊκό Πρότυπο, Δήμος Κορυδαλλού, Top Secret Act κα). Είναι πιστοποιημένη
(ΕΟΠΠΕΠ) εκπαιδεύτρια Ενηλίκων και Digital education.
Τέλος, είναι εξειδικευμένη εκπαιδεύτρια στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Πατρών) και εργάζεται από το 2015 σε δομές Ειδικής Αγωγής – ΑΜΕΑ.